30 apr. 2012

Lucruri de facut.Chiar trebuie?!



   Citeam zilele trecute pe un site de dezvoltare personala (pare-mi-se) un articol-lista din seria celor motivationale: 50 de lucruri care trebuie facute cel putin o data in viata.Bine,am observat ca lista a prins destul de bine la public pentru ca,pe baza acesteia,care mai-de-care si-a expus propriile reusite.
  Citind lista,care cu exceptia catorva puncte,nu reprezinta un reper pentru mine,am facut legatura cu topul celor 5 regrete inainte de moarte.Asistenta australiana Bronnie Ware (blog),specializata in ingrijirea bolnavilor aflati in ultimele 12 saptamani de viata a decis să scrie o carte "Top 5 regrete inainte de moarte" pentru că, spune ea "am putea invata ceva din claritatea fenomenala pe care persoanele aflate inaintea mortii o au":
1. Aş fi vrut să am curajul să-mi trăiesc viaţa după ceea ce simţeam eu, nu după ce aşteptau alţii de la mine. 
2. Aş fi vrut să nu fi muncit atât de mult. 
3. Aş fi vrut să am curajul să îmi exprim sentimentele. 
4. Aş fi vrut să fi păstrat legătura cu prietenii mei.
5. Aş fi vrut să îmi fi dat voie să fiu mai fericit.


  Dupa cum se vede,nimeni nu a regretat ca nu a fumat un joint,nu a facut sex in avion ori bungee jumping.Sunt anumite lucruri care tin,intr-adevar,de placere,altele vizeaza cunoasterea,in timp ce altele sunt complet in afara oricarei sfere.
 Concret,cate frustrari pot acumula daca nu m-am tuns macar o data la chelie?Pe de alta parte,cat de mult voi regreta ca am ajuns sa consider ca nu mai exista prietenie,ci doar momente de prietenie?Sau cate remuscari voi avea ca n-am facut pe zmeul (adaptam?zmeoaica) intr-o lupta fizica si cate ganduri voi aduna ca n-am avut curajul sa-mi exprim sentimentele la un moment dat?
 Intotdeauna am considerat ca a fi autodidact este o virtute.Si totusi,a filtra si a invata din greselile si regretele altora se ridica la rangul de arta sociala.


  Creati-va propriile liste si urmati propriile vise.Nu traiti copiind vietile altora,ci doar invatati din greselile acestora.
  Pe curand!

 

Blog Template by YummyLolly.com